T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / MİLAS - Beçin Ortaokulu

Harezmi Eğitim Modeli

Okulumuz öğretmenlerinden Okul Öncesi Öğretmeni Kader DUMAN, Türkçe Öğretmeni Mustafa ERHAN ve Fen ve Teknoloji Öğretmeni Nejla ÇEKİÇ rehberliğinde okul öncesi öğrencilerimizi kapsamaktadır.

Harezmi Eğitim Modeli Nedir?

 

Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.

 

Harezmi Eğitimi İçeriği

Birçok akademisyen ve okul öğretmenlerinin bir araya gelerek oluşturdukları bu sistemde öğrenciler ilk olarak bilgisayarda kodlama yapmayı öğreniyor. Öğrendikleri kodlama sayesinde bilgisayardan hayal güçlerine göre istedikleri üretimi yapabiliyorlar. Üstelik bu eğitimler sırasında danışabilecekleri, bilgi alabilecekleri tüm branşların öğretmenleri bir arada bir sınıfta oluyor. Böylelikle öğrenci üretmek istediği projede ihtiyacı olan tüm bilgiye öğretmenlerinden edinebiliyor. Bu durum sayesinde hem öğrencilerin hayal gücü genişliyor, hem keşfediyor, hem öğreniyor, hem de başarabilmenin verdiği özgü en ile kendini daha çok geliştirebilir. Öğrencilerden alınan geri dönüşler bakıldığında öğrencilerin ürettiği için kendilerine olan güvenlerinin artmasıyla diğer derslerinde de daha fazla başarı elde edebildikleri gözlemlendi.

 

Hedef Kitlemiz

Okulumuz öğretmenlerinden Okul Öncesi Öğretmeni Kader DUMAN, Türkçe Öğretmeni Mustafa ERHAN ve Fen ve Teknoloji Öğretmeni Nejla ÇEKİÇ rehberliğinde okul öncesi öğrencilerimizi kapsamaktadır.

 

Çerçeve Program için TIKLAYINIZ....

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.03.2024 - Güncelleme: 04.03.2024 10:30 - Görüntülenme: 80
  Beğen | 0  kişi beğendi